söndag 27 januari 2013

Växtkraft

För cirka 1 år sedan köpte jag några pärlhyacint att ha inne i en kruka. När de hade blommat över tänkte jag gräva ner dem i trädgården, men av någon anledning så glömde jag dem nere i källaren. Nu nästan 1 år senare hittade jag de stackars lökarna och tänk att det fortfarande fanns liv i dem trots att de inte har fått något vatten och knappt någon jord har de haft heller. Nu ska de få en ny chans och förhoppningsvis kommer jag att komma ihåg att gräva ner dem i trädgården i år. 

2 kommentarer:

  1. Det där du berättar om i inlägget är själva Livet! man blir ju nästan rörd av dessa små livsbejakande lökar.
    Kanske behöver dina pärlhyacintlökar en säsong på sig att samla nya krafter till en blomning nästa år? Men, berätta gärna hur det går. /Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så kan det kanske vara. Nu ska de i alla fall få en ny chans. Jag återkommer med flera lökrapporter senare :)

      Radera