måndag 1 april 2013

Annandag Påsk

Annandag Påsk och sista semesterdagen. Det gäller att ta hand om den väl. Börjar dagen med min vanliga runda inomhus för att titta till planteringen och krukväxterna. Om det inte hade funnits en massa snö i trädgården så hade jag istället klippt ner mina växter, städat och planerat i trädgården.
 Köpte tidigare i år frön från IKEA för skojs skull och det tog sig faktiskt riktigt bra.
 Dr Westerlunds blomma som jag köpte som stickling via nätet har växt sig väldigt stor och fin. Älskar att gnugga lite lätt på bladen och frisätta den friska doften.
 De första blommorna på rosenknoppspelargonen Denise .
 Min Kattmynta börjar komma upp. Den tänkte jag att jag ska plantera i trädgården vid Smulans grav. Tror säkert att Nisse kommer att uppskatta det. Detta är första gången som jag har haft den riktigt Kattmyntan. Tidigare har jag haft Kantnepeta och det har katterna inte varit så förtjusta i. Ska bli spännande att se vad de säger om Kattmyntan.
 Nisse som har rullat runt på ett alldeles för hårigt golv. Jobbigt när tre husdjur fäller samtidigt. Det är svårt att hinna med.
Andra omgången av luktärt har redan börjat komma upp. Denna gång kom jag ihåg att lägga fröna i blöt innan och hoppas nu på att det är fler som gror.

6 kommentarer:

  1. Nisse gillar jag! Vilken blick ;)Leker han 'apportvovve*?;))))?
    Jovars! Katthår överallt så här års. Undrar om man kan få RUT-avdrag för en heltidsanställd katthårsdamsugarhemhjälp ;)?/Anja

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nisse ser ofta lite lagom galen ut då han är rätt vindögd :) Vi skulle behöva en katt- och hundhårsuppsamlare. Gärna på heltid :D

      Radera
  2. Vad mycket blommor du sått. Jag mest bara tänker på att jag ska göra det och sen är sommaren här och det är alldeles förs sent. Tur att det finns blomsteraffärer för sådana som jag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det tur :) Det är inte alltid jag hinner med att så heller.

      Radera
  3. Una buona domenica per Te e un abbraccio...ciao

    SvaraRadera
  4. Una buona domenica per Te e un abbraccio...ciao

    SvaraRadera