lördag 14 april 2012

Trädgårdsplaner


Har sågat ner en stor tuja som tog för stor plats och altanen ska dessutom målas om.
Här ska jag ha mitt skuggland.
Kaprifolen som ska täcka portalen vid huvudingången.
Pion på väg upp.
Krokus i landet vid altanen.
Framsidan där uteplatsen ska göras i ordning. Plattor, cafémöbler och sedan är vår sommarkvälls-ta-en-öl-uteplats klar igen.
Lusthuset ska få nytt tak.
Den nya trappan.
Som har blivit en ny favoritplats för en kopp kaffe.
Vitsippor finns det i skogspartiet i trädgården.
Vitsippor med björkar i bakgrunden.
Scillan brer ut sig mer och mer.
Här har det blivit en ny uteplats för i år.
Utsikt från den nya uteplatsen mot huset.                  

Maken gör i ordning ännu en uteplats.



Utsikt från den nya uteplatsen mot grannen på andra sidan gatan. Yxtavlan ska snart bort och där är tanken att mina pallkragar ska hamna i stället.

4 kommentarer:

  1. Åh, jag blir också sugen på att ta tag i vår trädgård! Frågan är bara hur den blir finast?! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har kommit fram till att det gäller att tänka lite större. Innan var jag gärna och petade i mindre land utan att ha en tanke. Nu har jag börjat tänka i väggar, golv och tak + sittplatser. Landen får komma senare. Jag kan gärna komma bort och hjälpa dig att spåna någon dag om du vill?

      Radera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Molto belle queste fotografie, deve essere un posto incantevole! Felice giornata a Te...ciao

    SvaraRadera