torsdag 12 april 2012

Växter på gång

Jag har planterat två sorters chili. Den ena sorten heter Hot Lemon och den andra sorten heter Lombardo. Ska bli spännande att se hur det blir. För några dagar sedan köpte jag 5 gamla fönster som jag tänkte göra ett drivhus av. Förhoppningsvis kommer det att passa min chili alldeles utmärkt.

På tradera har jag köpt några pelargonsticklingar. Detta är en doftpelargon som heter Concolour Lace och sägs dofta av hasselnötter. Jag har också köpt en pelargon som heter Pink Happy Thought som jag tror kommer att bli jättefin ute på trappan.

Det här är en Denise rosenknopp. Ser verkligen fram emot blommorna.

För några dagar sedan sådde jag buskkrasse och de har redan kommit upp med de karaktäristiska bladen.

4 kommentarer:

  1. Tjohiii, jag lägger mig såklart som följare;) Kom över till mig någon dag så kan du få små bebisar av lite av varje;)Kram/Fia.

    SvaraRadera
  2. Kul med ännu en blog, men hur hinner du med? Jag hinner inte med en,och ändå är jag ju nu pensionär!!
    Lycka till med ditt odlande. Det ska bli kul att följa nu när jag vet hur det ser ut där du bor.
    Kram
    Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hinner inte med ;) Men jag har inte så stora krav på mina bloggar. Problemet i denna blogg kommer väl bli att inte lägga så stor energi på att bilderna ska bli fina. Det kommer mer att bli som en form av dagbok och får jag några följare så får jag. Är så tacksam för er två som följare :D

      När jag blir lite bättre från min förkylning så blir det utomhusbilder också. Nu när dräneringen är fixad så har jag så många idéer som jag vill ta tag i. Tur att kvällarna är ljusa.

      Radera